Jurek D16 - 2008-02-04 18:37:59 |
Chodziłem do szkoły w latach1946 i następnych.Jurek Drozdowski z Bystrzycy/tertz z Krakowa/.
|
car - 2009-11-11 08:26:59 |
RELAKSACJA PROGRESYWANA wg JACOBSONA jest najstarszą ( 1938) techniką relaksacyjną i polega na rozluźnianiu poszczególnych grup mięśniowych poprzez naprzemienne skurcze i rozkurcze mięśni. Efektem jej stosowania jest nabywana przez pacjenta umiejętność oceny nieprawidłowego napięcia mięśniowego i jego umiejscowienia, umiejętność świadomego zwalniania napięcia, a przez to wpływanie na swoje stany emocjonalne.
@
W pracy terapeutycznej z dziećmi zaburzonymi emocjonalnie można posługiwać się fragmentami tego treningu, dostosowując go do możliwości percepcyjnych i wykonawczych dziecka przedszkolnego.
W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18 W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19 W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28 W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28 W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12 W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13 M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38 W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14 W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44 W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28 W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
|
Tatiana Pitak - 2012-08-06 18:50:50 |
Witaj Jurku. Również chodziłam do szkoły w Bystrzycy w latach 1954-1962. Nasza szkoła nazywała się "Jedenastolatka" bo zaczynało się w jednym budynku od podstawówki a kończyło na maturze (ogólniaku) Podstawówka była w budynku ogólniaka do 1962 r.potem w miejsce zlikwidowanej podstawówki utworzono 5-Letnie Liceum Medyczne. Tak więc w jednym budynku uczyłam się przez 12 lat!(7 lat podstawówki i 5 lat "medyka":)) Myślę, że mogę Ci pomóc w odnalezieniu kolegów z Twojego rocznika:) Czy mówią Ci coś takie nazwiska, jak: Ring, Rydel, Kobylecka, Mateusz Nowak, Andrzej Ważyński, czy Walentek? To narazie na tyle. Jak się odezwiesz , pogadamy o szczegółach. Tatiana @@@

Tak wyglądała Bystrzyca za moich dziewczęcych lat
więcej>>>
http://rodowy.pl/bystrzyca/001.mht
.
http://www.mojeklasy.pun.pl/viewtopic.php?id=5
|
Tatiana Pitak - 2012-08-07 19:48:13 |

Bystrzyca - miasto moich marzeń. Nie zdają sobie sprawy mieszkańcy Bystrzycy, jak drogie sercu jest to miasto -póki go nie stracą.
więcej >>>
http://rodowy.pl/bystrzyca/002.mht
@
|
Tatiana Pitak - 2012-08-07 19:49:36 |

Bystrzyca - zdjęcia z naszego dzieciństwa.
Młodość jest piękna!!!
Nasza Przyjaźń trwa do dziś!
więcej >>>
http://rodowy.pl/bystrzyca/004.mht
@
|
Tatiana Pitak - 2012-08-07 19:51:12 |

Bystrzyca - miasto moich marzeń.
Może ktoś rozpozna siebie?
więcej >>>
http://rodowy.pl/bystrzyca/005.mht
|
maniak - 2013-01-03 03:44:31 |
car napisał:RELAKSACJA PROGRESYWANA wg JACOBSONA jest najstarszą ( 1938) techniką relaksacyjną i polega na rozluźnianiu poszczególnych grup mięśniowych poprzez naprzemienne skurcze i rozkurcze mięśni. Efektem jej stosowania jest nabywana przez pacjenta umiejętność oceny nieprawidłowego napięcia mięśniowego i jego umiejscowienia, umiejętność świadomego zwalniania napięcia, a przez to wpływanie na swoje stany emocjonalne.
@
W pracy terapeutycznej z dziećmi zaburzonymi emocjonalnie można posługiwać się fragmentami tego treningu, dostosowując go do możliwości percepcyjnych i wykonawczych dziecka przedszkolnego.
W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18 W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19 W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28 W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28 W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12 W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13 M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38 W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14 W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44 W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28 W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
|